درمان تعریق زیاد بدن (زیر بغل،کف دست و پا) با تزریق بوتاکس:

همه ی ما می دانیم که در فصل تابستان و بهار که دمای هوا بالاست غدد عرقی تحت تاثیر گرما قرار می گیرندتحقیقات نشان داده که غدد تعریق شامل اکرین و آپوکرین است. ترشح غدد اکرین فاقد چربی است و مقدار زیادی از آن را آی و نمک تشکیل می دهد. ترشح غدد آپ آکرین شامل ماده ای به نام سبوم است که نوعی چربی به حساب می آید و بر روی بدن فرد و لباس او لک های بد منظره  ای ایجاد می کند.

غدد آپوکرین بیشتر در قسمت های خاصی که شامل چین های بدن است می شود. قسمت هایی مثل زیر بغل و کشاله ی رانفعالیت غدد آپوکرین در افرادی که اضافه وزن دارند و افرادی که هورمون های مردانه ی بیشتر از حد طبیعی دارند مشاهده می شودچیزهای دیگری که می تواند باعث تعریق شود به شرح زیر استتغییرات هورمونی، گرما و خشکی سطح پوست ،تیروئید و منشا ارثی استبرای مثال افرادی که در خواب عرق می کنند قطعا زمینه ی ارثی دارند.

علت تعریق زیاد :

پیشنهاد های زیادی برای افرادی که زیاد عرق می کنند وجود دارد از جمله اینکه در حمام به جای صابون از شامپوی بدن استفاده کنندگاهی اوقات تعریق به علت مصرف بعضی از داروهاست و گاهی نتیجه ی یک بیماری است. بیماریهای عفونی ، سل ، تب مالت، بیمارهای تب دار ،بیماری های غدد لنفاوی،  سرطان غدد لنفاوی، نارسایی قلبی و ریوی و مسمویت با حشره کش می تواند باعث تعریق شوددر مورد تعریق کف دست و پا باید بگوئیم که این تعریق هم جز موارد ارثی است.

یعنی ممکن است در خانواده چند نفر این مشکل را داشته باشند.

علت اصلی تعریق زیاد کف دست و پا ( اضطراب و استرس ) است .

شاید در ظاهر این تعریق مشکل خاصی نباشد اما واقعیت این است که گاهی این تعریق در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد می کند و علاوه بر آن بر اعتماد بنفس فرد هم تاثیر می گذارد.

درمان تعریق استفاده از داروی آلومینیوم کلراید ۶ و یا ۱۲ می تواند تا ۶ ماه تعریق را کنترل کند.

تزریق بوتاکس ، مسدود کردن غدد عروقی یا عمل جراحی هم می تواند برای حل این عارضه کمک کننده باشد.

ضمنا افرادی که تعریق زیادی دارند می توانند با استفاده از دئودورانت ها و مام ها همچنین محلول آلومینیوم کلراید که باعث می شود غدد عروقی مسدود شود و تعریق عصبی کاهش پیدا کند عارضه خود را درمان کنند. اگر منشا تعریق عصبی است پیشنهاد ما این است به روانپزشک مراجعه کنید.

در پایان اضافه می کنیم که آلومینیوم سرطان زا نیست و فقط مصرف طولانی مدت آن باعث تیرگی و التهاب پوست می شود.