درمان جای جوش :

درمان جای جوش یکی از پرطرفدارترین اقدام زیبایی و البته هم درمانی است. معمولا جوش های ناحیه صورت تاثیر منفی در زیبایی فرد دارد. و علاوه بر درمان جای جوش ها باید برای برطرف کزد جای آنها هم اقدام شود.

پنج روش برای درمان قطعی جای جوش :

۱- لیزر اربیوم :

لیزر اربیوم جدیدترین دستگاه لیزر برای درمان جای جوش است. که در تنها در یک جلسه درمان کامل می شود. و به همین دلیل از این لیزر به عنوان پدیده جوانسازی و درمان جای جوش و آکنه یاد می شود. انجام این لیزر راحت و بدون درد و عارضه است. و نیاز به تکرار ندارد. در کلینیک ما از جدیدترین دستگاه اربیوم روز دنیا برای درمان جای جوش استفاده می شود.

۲- تحریک کلاژن سازی با استفاده از RF حرارتی :

اصول کلی این روش تخریب در جهت بازسازی است. به این صورت که  این دستگاه با ایجاد حرارت باعث تخریب کلاژن ها شده و با بازسازی باعث ساخت کلاژن های جدید ٫ تحریک کلاژن سازی و جوانسازی می شود.

بعد از انجام این لیزر ممکن است مقداری قرمزی و خارش در ناحیه مورد نظر داشته باشید.که کاملا موقتی است و به سرعت از بین می رود. همچنین توصیه می شود که در صورت تشخیص پزشک متخصص پوست هر سه ماه و سه بار تکرار شود . که این مسئله کاملا بستگی به تشخیص پزشک دارد.

۳- جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال :

این دستگاه با امواج رادیویی ایجاد حرارت می کند . این حرارت در پوست باعث تخریب کلاژن های قدیمی شده و بازسازی کلاژن ها باعث درمان جای جوش ها و جوانسازی می شود. از این رو  این روش  یکی از قدرتمند ترین و بی نظیر ترین روش در جوانسازی و درمان جای جوش های سطحی و لک های کم رنگ می باشد. که تعداد جلسات لازم عموما ۴ جلسه می باشد . که بصورت ماهانه تکرار می شود. اما تعداد جلسات دقیق توسط پزشک متخصص تعیین می شود.

جوانسازی با لیزر co2 علاوه بر سطح پوست در عمق پوست هم اثر می کند. بنابراین با تاثیری که روی سطج می گذارد لک های پوستی را از بین می برد . هم با تخریب لایه های عمقی پوست باعث کلاژن سازی و درمان جای جوش و جوانسازی می شود.

قبل از انجام لیزر co2 فرشکنال نیاز به هیچ آمادگی خاصی نیست و در افرادی که حساسیت بالایی دارند. با بی حسی موضعی قابل انجام است. امام در کل درد قابل تحمل دارد و حتی نیاز به بی حسی موضعی هم نیست.

بعد از انجام لیزر co2 فرشکنال به دلیل پوسته پوسته شدن احتمالی صورت امکان التهاب و قرمزی مختصری است که کاملا طبیعی است و با استفاده از پماد ضد التهاب و ترمیم کننده های معمولی قابل کنترل است. و نیاز به انجام کار خاصی نیست. بهتر است تا چند ساعت به پوست صورت آب نزینید . تا از التهاب صورت کاسته شود. به دلیل تحریک کلاژن سازی ٫ نتیجه جوانسازی با این دستگاه تا ۶ماه بهتر می شود.

۴- میکرونیدلینگ (مزونیدلینگ) :

میکرونیدلینگ یک روش جدید با هزینه کم است . در میکرودرم سوزن های ریز به درون پوست وارد می شود و موجب کلاژن سازی می شود. گاهی از تکنیک ترکیبی برای بهبود جای جوش استفاده می شود.

میکرونیدلینگ به وسیله ی دستگاهی شبیه به یک قلم ریز و کوچک استریل شده انجام می شود. قبل از انجام این اقدام نیاز به بی حسی نیست. و حتی برای افرادی که نسبت به درد حساس هستند با بی حسی موضعی قابل انجام است.

و بعد از انجام میکرونیدلینگ ممکن است اندکی خارش و قرمزی و شاید التهاب در نواحی داشته باشید.  اما معمولا هیچ عارضه خاصی ندارد و بلافاصله می توانید سر کار خود بروید.

۵-بهترین درمان ترکیبی جای جوش (سابسیژن – جراحی – تزریق ژل ) :

بهترین برای درمان جای جوش استفاده از تکنیک ترکیبی است. چون جای جوش ها متفاوت است. در نواحی که گودی عمیق است با جراحی همان ناحیه یا با سابسیژنن و استفاده از فیلر این ناحیه ترمیم می شود. در نواحی که جای جوش ایجاد لک کرده است . درمان با میکرونیدلینگ ٬ مزونیدلینگ ٫ لیزر ها و فرشکنال به راحتی قابل درمان می باشد. و در نواحی که عمق گودی کم باشد با لیزر اربیوم در یک جلسه قابل درمان است.

تمام روش های گفته شده بدون نقاهت هستند و نیاز به استراحت ندارند و فرد بلافاصله میتواند سرکار خود حاضر شود.