درمان ضایعات پوستی

درمان ضایعات پوستی :

شاید شما هم کسی باشید که دچار یک ضایعه ی پوستی باشید.  این ضایعه می تواند یک ضایعه ی مادر زادی باشد و از کودکی همراه شما باشد و یا یک ضایعه که در اثر ضربه و یا یک اتفاق ایجاد می شود.در مورد این ضایعه ها به اختصار توضیحاتی می دهیم:شایعترین آن وریدهای عنکبوتی است.  سال ها قبل درمان این وریدها قابل انجام نبود اما خوشبختانه با لیزرهای جدید این مشکل به راحتی حل است. و بدون هیچ درد و عارضه ای قابل درمان است.

وریدهای عنکبوتی :

رگ های کوچک خونی که نزدیک به سطح پوست هستند و به شدت قابل مشاهده اند. این رگ های کوچک خونی می توانند مقدمه ای برای مشکل بزرگی مثل واریس باشند.

جای جوش و آکنه:

التهاب و قرمزی پوست را آکنه می گویند. معمولا این التهاب ها روی گونه، پیشانی و بینی هستند.

برای تشخیص این عارضه جوش های ظریف و یا بودن عروق خونی کوچک روی منطقه ی پوست کافی است.

همانژیوما:

این ضایعه تومور عروقی خوش خیم است. این تومورها از تعدادی سلول اندوتلیال تشکیل شده.

این ضایعه گاهی احتیاجی به درمان ندارد و محو می شود.

خال لکه شرابی :

اگر لکه های صورتی روشنی روی پوستتان ایجاد شده که کم کم پر رنگ می شوند و باعث درگیری رگ ها و بافت های نیم یا هیپرتروفی استخوان شده شما دچار خال لکه شرابی شده اید.

این لکه ها معمولا قرمز تیره یا ارغوانی می شوند.

این لکه ها معمولا برجستگی ندارند.

علت های این ناهنجاری های عروقی مویرگی چیست:

علت وجود ژنهایی است که طبیعی نیستند و مشکلات وراثنی و ژنتیکی دارند.

خوشبختانه این ضایعات عروقی توسط لیزر از بین می روند به این شکل که نور شدید لیزر توسط گلبول های قرمز درون عروق خونی جذب می شود. انرژی گرمایی ایجاد شده توسط لیزر به عروق خونی آسیب می رساند.

نگران نباشید زخمی ایجاد نخواهد شد و بافتی سالم بدنتان آسیب نخواهد دید.