تزریق بوتاکس

بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات باعث از بین بردن خطوط پوستی می‌شود. این دارو از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. علت اصلی ایجاد چین و چروک‌های متحرک صورت، حرکت عضلات است. پس اگر آن‌ها را فلج کنیم، خطوط صورت هم محو می‌شوند.

عوارض اصلی این روش جوانسازی شامل سردرد، درد و علایم مشابه با سرما خوردگی می‌شود. در موارد نادر، افتادگی ابرو یا پلک ممکن است مشاهده شود. یکی از موارد مهمی که باید پیش از تزریق بوتاکس توسط پزشک بررسی شود، احتمال افتادگی پلک است که در ۵ درصد از افراد دیده می‌شود. اگر تزریق به دست پزشک متخصص و باتجربه صورت بگیرد، عارضه‌ای بسیار نادر خواهد بود. عوارضی که در این پاراگراف ذکر کردیم نادر اند و به مرور زمان برطرف می‌شوند.

تزریق بوتاکس
تزریق ژل

تزریق ژل

یکی از روش‌های رایج برای رفع خطوط چهره و فرم دهی نواحی مختلف صورت و بدن، تزریق ژل است. تزریق معمولاً به کمک مواد مصنوعی و طبیعی انجام می‌شود و در نهایت نتیجه جز شادابی و طراوت برای فرد به همراه نخواهد داشت.

از مهم‌ترین عوارض تزریق فیلر می‌توان به مواردی همچون تورم موقتی تا دو روز، درد خفیف، خارش، قرمزی و التهاب خفیف چند ساعته و خونریزی در محل فرو کردن سوزن اشاره کرد. این موارد هیچ خطری برای کاندید تزریق فیلر به همراه ندارد. اما درصورتی‌که عوارض ماندگار بود، باید فوراً با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید. پزشک در این مواقع داروهایی تجویز می‌کند که شما باید آن‌ها را سر موقع مصرف نمایید.

تزریق مزوژل

یکی از بهترین و موثرترین درمان ها موجود برای از بین بردن مشکلات پوستی به ویژه اطراف چشم ها است که امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. با افزایش سن در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می یابد. در این نوع درمان، هیالورونیک اسید طبیعی موجود در پوست احیا شده و بر اثر آن نیز پوست جوان و زیبا میشود.

مزوژل یک روش درمانی کم تهاجمی با حداقل درد بوده و طبق نظر مراجعین میزان سطح درد ناشی از تزریق قابل تحمل است. پزشک از یک سوزن بسیار باریک و ریز در هنگام تزریق استفاده می کند. با این حال برای کاهش درد در برخی موارد پزشکان از ژل های بی حسی موضعی استفاده می کنند. عموما مزو ژل به عنوان یک درمان با ریسک پایین محسوب می شود و بروز عوارض سطحی مانند تورم، قرمزی و کبودی تا ۴۸ ساعت پس از تزریق، به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد. متاسفانه در صورتی که تزریق توسط افراد ناشی، غیر متخصص، نا معتبر، در مکان های نا متعارف و توسط برندهای تایید نشده انجام شود احتمال بروز عوارض جدی بسیار بالا خواهد بود.

تزریق مزوژل
مزوتراپی

مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی و زیبایی پوستی است و در دسته‌ی شیوه‌های تزریقی قرار می‌گیرد. یعنی در این روش مواد ویژه‌ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می‌شود. این مواد خاص با توجه به مشکل شما تعیین می‌شوند. مواردی همچون عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها، داروها و هورمون‌ها از جمله مواردی هستند که در طی مزوتراپی به صورت موضعی به درون پوست تزریق می‌شوند.

در مزوتراپی به علت این که دارو به شکل موضعی و دقیقاً در محل دچار مشکل تزریق می‌شود، عوارض جانبی نادر و محدود هستند.

پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت – پی آر پی- PRP ماده ای است که تصور می شود در صورت تزریق باعث بهبودی عملکرد بافت های بدن می شود.پلاسما بخشی از خون است که حاوی “عوامل” خاص یا پروتئین هایی است که به لخته شدن خون کمک می کند. همچنین حاوی پروتئین هایی است که از رشد سلولی حمایت می کند. محققان با جداسازی پلاسما از خون و غلیظ کردن آن ، پی آر پی را تولید کرده اند.

از آنجا که درمان PRP شامل تزریق خون شما به پوست سر است ، شما در معرض خطر ابتلا به یک بیماری واگیر قرار ندارید. با این وجود ، هر درمانی که شامل تزریق باشد ، همیشه دارای عوارض جانبی می باشد.

پی آر پی
تزریق چربی

تزریق چربی

تزریق چربی برای جوان سازی – تزریق چربی می تواند راهی موثر برای کاهش چین و چروک، کاهش جای زخم آکنه و بازیابی ظاهری جوان تر باشد. جراحان زیبایی در کلینیک تخصصی دانیان با تزریق چربی برداشته شده از بدن شما به صورتتان، چین های عمیق را پر و رفع می کنند، لب ها را حجیم و صورت را پر می سازند و فرم می دهند.

تزریق چربی برای چه افرادی مناسب است – برخلاف سایر مواد تزریقی که مصنوعی ساخته می شوند، تزریق چربی احتمال واکنش آلرژیک را ندارد زیرا بافت چربی از بدن شما گرفته می شود. تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی کند و با تزریق چربی به صورت ممکن است نیاز به انجام روش های تهاجمی تر، مانند لیفت صورت، لیفت پیشانی/ ابرو یا سایر انواع جراحی ها به تاخیر بیفتد